Vertrek en aankomst Santo Domingo - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Sjors Storms - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst Santo Domingo - Reisverslag uit Ciudad Trujillo, Dominicaanse Republiek van Sjors Storms - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst Santo Domingo

Door: Sjors

Blijf op de hoogte en volg Sjors

06 Augustus 2014 | Dominicaanse Republiek, Ciudad Trujillo

5 augustus, eindelijk was het dan zo ver. 's Ochtends om negen uur vertrokken we vanuit het kneuterige Beesel richting Brussel airport, daar waar Jetairfly vlucht JAF205 me naar Santo Domingo zou gaan brengen. Na een emotioneel afscheid van pap, mam en Sanne vlak voor de paspoortcontrole ging het avontuur dan toch echt beginnen. Even na tweeën vertrok de Boeing Dreamliner met eindbestemming Punta Cana richting de Atlantische Oceaan. Hoewel het een ruim toestel was, was het comfort na verloop van tijd en al helemaal na 9 uur vliegen ver te zoeken. Na 4 films gekeken en wat gelezen te hebben was ik dan ook blij toen we rond half 6 's avonds lokale tijd landden. Tijdens de vlucht zat ik naast een hele aardige Dominicaanse mevrouw die met haar Nederlandse man al jaren in Utrecht woonde en nu familie ging opzoeken. We hebben nog onze Skype-namen uitgewisseld, want ze wilde over een tijdje wel graag mijn ervaringen horen.

Eenmaal geland, 3 visado formularios, een paspoortcontrole en wat stempels verder stond ik in een overvolle aankomsthal op Santo Domingo Las Américas aeropuerto. Daar stond Aida (de jongedame die mijn stageplek, gastgezin e.d. heeft geregeld) om me op te halen. Na even snel de eerste Presidente (lokaal biertje) gescoord te hebben reden we richting het centrum. Het was een rit van ongeveer een klein uurtje waar ik mijn ogen uitkeek. Verkeersregels is een begrip dat niet van toepassing is in de Dominicaanse Republiek. Rechts inhalen kan, snelheidslimieten zijn er nauwelijks en abrupt zonder knipperlicht van baan wisselen is ook geen probleem. Hoe groter je auto, hoe meer je te zeggen hebt.

Bij aankomst in het gastgezin werd ik ontvangen door mamá Juana en dochter Wileidy, later kwamen stiefvader en zoon Wilman ook nog thuis. Hele sympathieke mensen! Vooral mamá ratelt lekker snel in het (Caribbisch) Spaans, dat is nog ff pittig af en toe. De kinderen kunnen wel Engels maar ik probeer zo veel mogelijk Spaans te praten. Ik heb een prima kamer, met 2 ventilatoren (niet geheel onbelangrijk want het is echt bloedheet en heel klam en vochtig weer ivm regenseizoen), 2-persoonsbed, kasten, een bureautje, en eigen badkamer met bad/douche en toilet. Aansluitend aan mijn kamer is een soort van loungehoek op het balkon. Prima voor elkaar! Wilman is helemaal into sports, dus hij zei dat we daar morgen meteen mee gingen beginnen. Ik ben benieuwd, want ik zweet me zonder te sporten al een ongeluk. Kwestie van wennen ;-). Nu ga ik op bed, want met 6 uur tijdsverschil en een korte nachtrust heb ik wel wat slaap in te halen.

Buenas noches,
Sjors.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sjors

Actief sinds 01 Juli 2014
Verslag gelezen: 719
Totaal aantal bezoekers 16005

Voorgaande reizen:

06 Januari 2016 - 10 Augustus 2016

Stage in Buenos Aires

10 Augustus 2015 - 20 Augustus 2015

Op bezoek in Iran

05 Augustus 2014 - 27 Januari 2015

Stage in Santo Domingo

Landen bezocht: